ellenkenny.reismee.nl

Kota Kinabalu

Vanuit Brunei trokken we weer naar Borneo om een tussenstop te maken in de stad Kota Kinabalu. We verbleven hier en het Novotel dus de accomodatie was hier super. Dit hotel ligt vlak aaneen gigantisch shoppingcenter, waar je echt wel kan verdwalen.

De stad Kota Kinabalu heeft grotendeels shoppingmalls te bieden, dus hier hebben we nog wat schoenen gekocht die we nog nodig hadden, omdat het prijsverschil met onze winkels in Belgiëtoch wel heel groot is. Voor de rest was er een grote lokale markt, maar hier was het niet al te fijn om lang rond te lopen. De geur van al het eten dat daar door elkaar ligt was na een tijdje toch niet meer zo aangenaam

Wink
. Het was wel interessant om het lokale leven daar te zien, dus de stank moet je er maar bijnemen.

Hier hebben we ook nog onze laatste dagen van het zonnetje kunnen genieten, omdat we hierna in de jungle zitten. Het 'Tunku Abdul Rahman National Park' is een groep eilanden die vlak voor de kust van Kota Kinabalu ligt dus dit was onze kans om een laatste keer op het strand te liggen.

We besloten om naar deze eilanden te gaan en omdat we het nogal duur vonden om dit bij een tourbureau te boeken, zijn we dan maar zelf naar de ferry gegaan om zelf onze ticketjes te regelen.

Dit liep allemaal weer heel vlot, dus we werden naar Pulau Sapi gebracht, een klein eilandje waar een wondermooie zee te vinden was en waar je heel mooi kon snorkelen. Hierna werden we nog op het eiland Mamutik afgedropt en onze dag zat er weeral bijna op.

De volgende dag moesten we er weer vroeg uit, omdat we om 04u30 naar de luchthaven moesten vertrekken voor onze vlucht naar de stad Sandakan. We kregen nog een ontbijtpakketje mee van het hotel, omdat we het 20-meter lange ontbijt gingen missen (zo spijtig, want dit was een gigantisch lekker buffet: croissants, koffiekoeken, cakes, eieren, koude saladebar met lekkere patatjes, rauwe tonijn, een warm internationaal buffet en zelfs sushi was er aanwezig!

Laughing
) Hier konden we dus wel elke ochtend ontbijten, maarja, onze reis gaat voort, dus nu gaat het richting jungle!

Carla

Hoi avonturiers!

Het ziet er een prachtige reis uit! Mooie foto's!
Geniet er de laatste dagen nog van!

Groetjes,
Carla

Ellen & Kenny

Hoi Carla,

we hebben zeker nog van onze laatste dagen genoten. Momenteel zijn we aan onze laatste uurtjes Kuala Lumpur toe en zo dadelijk vertrekken we naar de luchthaven. De tijd gaat snel...
Tot snel!