ellenkenny.reismee.nl

Ko Phi Phi

Tijdens onze 2 dagen in Phuket hebben we geen enkele uitstap gedaan en hebben we eens echt geluierd en niks gedaan. Dat mag ook eens op verlof he

Cool
?
Klaar dus om 's morgens met de ferry naar Ko Phi Phi te vertrekken. Deze ferry doet er een anderhalf uur over en toen we dichter bij het eiland vaarden, werd duidelijk dat de foto's op internet er niet om liegen: zo helder en mooi groen-blauw dat het water hier is.

Ko Phi Phi is een eiland dat tussen Phuket en Krabi ligt en dat ook wel eens het Party-eiland wordt genoemd. De kleine gezellige straatjes met oneindig veel winkeltjes, bars en restaurants kenmerken het piepkleine dorpje Tonsai. De sfeer is hier werkelijk geweldig, overal heerst echt een enorme vakantiesfeer. Op dit eiland is het niet mogelijk om met de auto te rijden. Brommers zijn ook verboden en de fiets is het enige vervoermiddel. Zalig dus.

Na wat rondgelopen te hebben en wat gegeten te hebben, zijn we uiteindelijk nog naar het Viewpoint geweest. Dit is een uitkijkpunt op Ko Phi Phi dat naar het schijnt de moeite waard is. We dachten om hier 'eventjes' naartoe te lopen, maar dit werd ook weer een wandeling van een uur met stijle trappen en paden naar omhoog. Heel vermoeiend dus en dan heb je nog eens de bijkomende warmte en vochtigheid, dus af en toe een pauze nemen was welkom. Door de boottocht was Ellen verbrand (ondanks het zovele insmeren), dus hierdoor heeft ze voor alle veiligheid haar armen enzo afgedekt met een sjaal omdat de zon nog zo hard aan het branden was. Dubbel zweten dus, maarja, beter zo dan brandwonden

Wink

Met onze tong op ons voeten kwamen we boven aan en het zicht was inderdaad geweldig. Wel een beetje jammer dat het tegen dan al rond 17u was, waardoor de zon niet meer op de baai scheen en dat het ondertussen eb was geworden. De zandbanken werden ook zichtbaar, dus we hadden bijna eerder 'sunsetfoto's'.

's Avonds hebben we nog een tour geboekt voor de volgende dag. De volgende dag konden we dus mee met een longtailboot om van het ene eiland in de buurt naar het andere te gaan. Bamboo Island, Monkey Island, Phi Phi Ley en Maya beach waren onze stops. Ondertussen zijn we soms ook ergens gestopt om te snorkelen. Door het heldere water was dit ook wel de moeite, maar het snorkelen in Indonesië bij de Gili-eilanden blijkt moeilijk te evenaren. Hier waren voornamelijk veel van dezelfde vissoorten, terwijl het in Indonesië indrukwekkender was doordat het er zo diep was, meer en mooier koraal en omdat er een grote verscheidenheid was aan vissen. Het toppunt daar was dan ook dat we met schildpadden hadden gezwommen. Maar goed, vergelijken is nooit goed he.

Persoonlijk vonden wij Monkey Island het mooiste eiland. Hier was ook het mooiste strand te vindenmet van dat prachtig blauw water!). Toen we uiteindelijk bij Maya Bay aankwamen, bleek de zon ook al achter de grote klifrotsen te zitten. Maya Bay staat bekend omdat de film The Beach met Leonardi Dicaprio hier is opgenomen. Door de grote bekendheid van deze baai, krioelt het hier overdag dus van de mensen. Om deze reden is onze boot pas 's avonds gegaan, omdat het dan een heel stuk kalmer was. Uiteindelijk waren we bijna de laatste boot dat hier terug vertrok, waardoor we maar met een aantal mensen in deze prachtige baai waren.
Onze uitstap was dus weer ferm de moeite, hopelijk kunnen jullie een beetje meegenieten met onze foto's en kunnen jullie zich even wanen en 'tropische temperaturen'.

Laughing

marc lamoen

Dag Ellen en Kelly,
We genieten mee met jullie prachtige verhalen. Prachtige natuur, mooie stranden, om van weg te dromen!
Nog veel plezier en zie maar dat je voldoende drinkt met zo'n warmte!
Marc-Nadia

Ellen & Kenny

Hoi Marc en Nadia,

tof dat we iedereen hier ook een beetje kunnen laten meegenieten van de mooie natuur hier.
En we hebben zeker en vast genoeg gedronken hoor ;-).
Veel groetjes uit Kuala Lumpur!