ellenkenny.reismee.nl

Bye Bye Paris!!

woensdag 15 februari: 05u15: onze wekker loopt af, maar we zijn onmiddellijk wakker: VERTREKDAG! Met 20 minuutjes vertraging zijn we met de Thalysin Parijs gearriveerd. (Het isne Belgische trein voor iets, dus een vertraging mocht hier niet ontbreken he

Wink

Eenmaal aangekomen in Parijs zijn we per metro naar ons hotel gegaan.In station Parisdu Nordzagen we de zakkenrollers à volonté bezig, dus al een geluk dat we elke rits op onze rugzak hadden voorzien van een slotje.

Eindelijk konden we Parijs gaan verkennen: Tour Montparnasse, de Notre Dame de Paris (echt knap vanbinnen!), Quartier Lantin, het Louvre langs de buitenkant gezien en de wijk Montmartre. En wat een uitzicht dat we daar bij de Sacre Coeur hadden over Parijs! Ongelooflijk mooi en best romantisch met de livemuziek + zang die er werd gespeeld.

Uiteindelijk zijn we naar het beroemdste pronkstuk van Parijs gegaan: de eiffeltoren! Hier zijn we met voorbedachte rade pas 's avonds naartoe geweest om dit toch verlicht te kunnen zien.

Daarna nog gezellig gaan eten en tegen 22u naar ons hotel, omdat we de volgende dag om 06u15 moesten vertrekken naar de luchthaven.

De volgende ochtend zijn we dus vroeg vertrokken met de Orly bus en hier zijn de mensen zoals vliegen gevallen. Jawel, eerst viel er iemand aan de bushalte neer, waar er een ambulance bij moest komen. Toen we op de bus zaten, viel er na 10 minuten een meisje neer die onwel was geworden. Nog eens 5 minuten later viel er een derde vrouw bijna op de grond die ook onwel was. En toen wepas op het vliegtuig zaten vroeg het cabinepersoneel of er een dokter aan boord wasomdat er iemand niet goed was geworden.Maar geen paniek: wij zijn nog in goede staat

Laughing

Dusbye bye Paris!