ellenkenny.reismee.nl

Penang - Stad Georgetown

Gisterennamiddag zijn we vanuit Langkawi naar het Maleisische eiland Penang gevlogen om vanhieruit vandaag naar de Cameron Highlands te vertrekken.

We wilden de weinige tijd die we hadden goed besteden, maar dit was buiten enkele onvoorziene omstandigheden gerekend.

Overlaatst was het Chinees Nieuwjaar en hierdoor worden de Chinese tempels mooi verlicht. Wij wilden de Kek Lok Si tempel bezoeken met die gezellige lichtjes en het zou de laatste of voorlaatste dag zijn dat hij 's avonds open en verlicht zou zijn.

Omdat we wisten dat Penang een zeer goed busaanbod heeft, zijn we hier met het openbaar vervoer naartoe gereden. Na een aantal trappen naar omhoog te hebben gelopen, bleek dat de tempel al gesloten was. Pech dus.

Dus terug naar de bushalte gegaan, waar we een echte attractie waren voor de lokale bevolking. Ze konden het niet laten om foto's van ons te nemen, maar dit zijn we intussen al gewoon als we ergens komen waar niet veel blanken komen.

Toen we op de bus zaten, zagen we net de lichtjes van de tempel aangaan. Dubbele pech dus want nu waren we er te laat aangekomen om binnen te kunnen en te vroeg doorgegaan om de tempel verlicht te zijn

Undecided

Eens aangekomen in de stad Georgetown, bleek dat we ons stadsplan op de bus kwijt gespeeld waren. Ons geheugen werd dus goed getraind om de weg terug te vinden naar ons guesthouse.

Surprised

Uiteindelijk hebben we vanmorgen nog een kleine citytrip langs de meeste bezienswaardigheden van Georgetown gedaan. En rond de middag zijn wenaar het busstation gegaanwant we hadden bustickets gereserveerd om van hieruit naar de Cameron Highlands (binnenlandse hoogvlaktes in Maleisië)te gaan. Een 5-uur durende trip... wordt vervolgd...