ellenkenny.reismee.nl

Cameron Highlands

De 5-uur durende bustrip van Penang naar de Cameron Highlands is een beetje uitgelopen naar 7 uur

Undecided
. We hadden blijkbaar het geluk om een 'very safety driver' te hebben, want we hebben van andere mensen hier gehoord dat zij er op amper 4 uur tijd waren. (Ik wil niet weten hoe
Surprised

We werden aan de bus opgehaald door de eigenaar van ons guesthouse, Gerard'sPlace en die man had duidelijk teveel redbull op, zoveel energie dat daar uitkwam

Laughing
. In het stadje Tanah Rata hebben we onze grenzen eens verlegd en hebben we voor het eerst 'Indian Food' geprobeerd op aanraden van ons guesthouse. Eerlijk toegegeven, het was een ongelooflijk smakenpallet met zoveel verschillende kruiden en smaken waarvan we niet wisten dat deze bestonden. Het eten proefde weer beter dan hoe het eruit ziet, maar dat beginnen we al gewoon te worden hier
Wink

Ondertussen ook nog onze tour voor de volgende dag geboekt en dit is een supertoffe dagtrip geworden. s'Morgens vertrokken om naar de Rafflesia bloem te gaan, de grootste bloemsoort ter wereld die maar af en toe tevoorschijn komt hier in de jungle. Deze bloem leeft trouwens maar 5 dagen en we hadden geluk dat er net 1 in bloei stond, die trouwens nog maar 1 dag te leven had.

Maar vooraleer we hier konden geraken moesten we wel een uur door de jungle stappen. Op zich is dit niet lang, maar met een ontzettend hoge vochtigheid en een heleboel barrikades was dit toch niet zo evident

Surprised
. Daarbovenop had het de vorige dag heel de dag kei hard geregend, waardoor het een mooi slijkboeltje was geworden en je heel gemakkelijk uitschoof.

Maar goed, even bukken om onder de bomen te geraken, op een aantal planken een rivier oversteken, een kleine afdaling waar we moesten zien dat we niet onderuit schoven, dan een kleine klim terug naar boven en de ene modderplas na de andere; we moesten en zouden er geraken!

Maar wat we hiervoor in de plaats kregen was adembenemend; de grote rafflesia bloem, speciale insecten die we nooit eerder zagen, waterschorpioenen, duizendpoten, de houtduizendpoot, tijgerdikkopjes, boktor(kever), witte pantserkever en onmetelijk hoge bamboebomen.

In ieder geval hebben we onze kennis van de natuurwetenschap dankzij onze gids wat kunnen bijschaven

Laughing
. Na ongeveer 3 uur waren we uit de jungle en zijn we gaan lunchen, waarna we naar de theeplantages zijn getrokken. Dit is iets waar de Cameron Highlands voor bekend staan en met de mooie uitzichten is het niet verwonderlijk dat hier elke toerist naartoe komt. Hierna nog een bezoekje gebracht aan een theefabriek (weeral wat bijgeleerd = amai wij worden hier slim
Tongue out

En als laatste zijn we naar Mossy Forrest geweest; wat was dit de moeite. Een heel woud dat volledig onder het mos is gegroeid! Onze gids heeft dit speciaal als laatste ingeplant zodat we niet met andere groepen elkaar in de weg zouden lopen. Resultaat ; met ons groepje van 5 mensen was dit door alle stilte en zoveel wondermooie natuur rondom ons ontzettend indrukwekkend!

Persoonlijk vinden wij dat de foto's in de verste verte nietkunnen weergeven wat het gevoel is als je daar echt rondloopt. Wij hopen alleszins dat jullie met onze foto's ook wat kunnen meegenieten van al deze mooie natuur hier!

(De foto's worden normaal over een paar uur gepost of morgen, want we kunnen momenteel moeilijk met onze eigen laptop op internet omdat de verbinding wegvalt).

vokke

Hoy de manne. Heb de foto's gezien en moet zeggen dat de natuur er inderdaad indrukwekkend is. We kennen dat alleen van de jungelfilms van Tarzan maar je moet er toch zelf kunnen in rondwandelen om er echt een idee van te krijgen. Het hotel San sabal Patong Resort is ook de moeite met die bungelowkes .Veel hout ,trapke op en af ,ne schonen hof en gezellig dicht bij elkaar. Tof. Goe gewerkt Ellen.(had ni anders verwacht)
Ik ga nu eens kijken waar jullie hotel van morgen is want er staat geen info op de lijst.
Het ga jullie goed manne. Amuus jullie. xxx