ellenkenny.reismee.nl

Kuala Lumpur

Na onze dagtour zijn we met de bus naar Kuala Lumpur vertrokken. Gelukkig duurde dit nu maar 4 uur. We wisten dat ons hotel hier vlakbij het busstation was. Dus trokken we maar tevoet met onze koffers de straat op. Wat een belevenis, vooral als het oversteken nogal lang duurt en dat het stratenplan niet echt klopt (maar welk plan hier in Azië klopt er wel?). Het was dus nogal een zicht om ons hier te zien rondlopen

Wink

Nadat bleek dat we volledig waren omgelopen en dat we het hotel hadden gevonden, zijn we naar de Batu Caves gegaan met de trein. We dachten om hier snel te zijn, maar een brommer is nog sneller dan deze trein. Voor deze gigantische grot staat ook een gigantisch boeddhabeeld. Om naar de grot te gaan moesten we maar liefst 272 stijle treden naar boven (en dit was echt zweten met dit plakweer!).

Daarna zijn we nog naar het oudere stadsgedeelte van KL gegaan en dit was toch ook eens de moeite om hier rond te lopen. Chinatown hebben we ook nog een bezoekje gebracht en uiteindelijk zijn we nog naar de Petronas Towers gegaan. Dit gebouw is lange tijd het 2de hoogste gebouw ter wereld geweest, maar we weten niet in hoeverre dat dit nu nog van toepassing is. Het is in ieder geval ontzettend hoog!!! We wisten dat een hotel in de buurt een skybar had dat een mooi uitzicht bood op deze torens, dus zijn we nog naar daar getrokken. In dit 5-sterren hotel vielen we een beetje uit de toon met onze kleren. Wij met onze sleffers naar binnen en iedereen bleek daar in die bar nogal goe opgekleed. Oeps...

Undecided

Het was nogal een vermoeiende dag geweest en de volgende dag moesten we om 03u opstaan (jaja, 's nachts dus). Onze vlucht van Kuala Lumpur naar Phuket vertrok om 07u en aangezien het nog een uur rijden was naar de luchthaven konden we dus vroeg uit ons bed. Maar niet erg: Thailand, here we come!!!

Laughing