ellenkenny.reismee.nl

Phuket

Na ons heel kort nachtje van 4 uur, hebben we in alle vroegte de bus naar de luchthaven in Kuala Lumpur genomen. Onze vlucht naar Phuket vertrok zonder problemen om 07u. Eens aangekomen in Phuket viel het ons op dat het al enorm warm was om nog maar zo vroeg te zijn in de ochtend. Achteraf bleek dat de temperaturen die dagen tot 36° in de schaduw waren opgelopen en volgens het lokale nieuws was de gevoelstemperatuur in de zon over de 50°. Bakken dus! Hier zagen we zelfs mensen met brandwonden van de zon rondlopen

Surprised

Met een minibusje werden we in de straat van ons hotel afgezet en hier bleek achteraf ook weer dat 1 straat 3 verschillende namen heeft. Het was dus weer niet zo evident om ons hotel te vinden.

Omdat we hier nogal vroeg aankwamen konden we nog niet inchecken, maar gelukkig mochten we al wel het zwembad gebruiken want dit was nodig. Het strand van Patong is niet veel meer dan een hoop mensen bij elkaar. Deze drukte hadden we verwacht en we waren blij dat we over 2 dagen gingen doorreizen naar Ko Phi Phi omdat er daar normaal toch wat rustigere stranden in de buurt zouden moeten zijn.

Voor de rest vonden wij Patong één grote luchtbel. Als je hier bent, dan voelt het niet aan alsof je in de realiteit leeft. Alles toont hier enorm pretparkachtig, bars hebben luide muziek opstaan en 's avonds is de sfeer 1 grote feestsfeer. Uiteraard ontbreken op deze plaats de Thaise meisjes langs de kant van de weg niet.

Op zich was het wel een belevenis om deze sfeer eens mee te maken. We zijn ons goed gaan amuseren in een bar waar een groepje optrad. Uiteindelijk waren we bijna 24 uur wakker en werd het misschien toch eens tijd om in ons bed te kruipen.

Na 2 dagen was het dus tijd om door te reizen naar het nabijgelegen eiland Ko Phi Phi.

Tante Nancy en Nonkel Walter

Dag Mannekes,

Zo te zien is alles weeral dik in orde.(We hadden niks anders verwacht)

Toch weer een totaal andere wereld en prachtige foto's. Maar zoals altijd is het "in't echt" nog anders.

De temperatuur lijkt ons toch een tikkeltje te hoog.(ook voor tante Nancy en die heeft het graag heel warm, daarom is ze ook met mij getrouwd.......)

Wij blijven jullie avonturen en foto's volgen en hopelijk blijft alles goed meevallen.

Trouwens heeft Kenny dit jaar nog last gehad van een natte broek?

Amuseer jullie nog goed en hou mekaar goed in't oog....

Groetjes,

Tante Nancy en Nonkel Walter

Ellen & Kenny

Hoi tante Nancy en Nonkel Walter,
tof dat jullie ook mee volgen.
Ja, de temperaturen zijn hier inderdaad nogal wat hoog. We moeten ons bijna om het kwartier insmeren omdat het er gewoon terug afdruipt... :-s
Ivm Kenny zijn broek: deze keer heeft hij geen sprite gemorst tijdens onze vlucht -> Oef haha