ellenkenny.reismee.nl

Krabi (Ao Nang)

Na onze zalige dagen op Ko Phi Phi konden we weer met de ferry op weg naar onze volgende bestemming. Eenmaal in Krabi aangekomen, konden we met een busje mee dat ons naar het hotel kon brengen. Weer typisch voor hier, maar de koffers werden allemaal op het dak gegooid (die mannen zijn hier zo slim haha

Wink
) en zo vertrokken we naar ons hotel.

Het Ao Nang Cliff View Resort was werkelijk volledig om tot rust te komen. Het lag iets buiten het centrum, vlakbij een grote klif. Rond dit klif was wat jungle te vinden, dus ons hotel lag echt op het randje van de jungle. En dit heeft zo zijn gevolgen natuurlijk: een gekko die bijna in je koffer zit, een klein varaantje dat plots langs uw bungalow/hut passeert, een paar pauwen die even passeren en als je aan het zwembad ligt, dan hoor je de apen met elkaar communiceren. Zalig dus.

Onze bungalow was redelijk eenvoudig en het bereik van het internet op de kamer, was maar op een paar plaatsen mogelijk. Ofwel moesten we in de badkamer gaan zitten, ofwel vlak naast de badkamer. Met andere woorden, wij hebben dus elke avond en ochtend de halve kamer verbouwd zodat we toch op ons bed konden zitten én op internet konden

Laughing

Het viel ons in Krabi enorm hard op dat bijna alles wordt uitgebaat door Indiërs. Door een aantal situaties hier zijn Indiërs niet meer onze beste vrienden

Undecided
. Zij zijn redelijk agressief met hun manier van verkopen en klanten lokken. Het totaal tegenovergestelde van de Thai dus.

Hierdoor is het spijtig dat het echte Thailand en de Thaise sfeer op deze plaats toch wel wat verdwenen is. Daarom hebben we 's avonds toch maar eens van een kraampje op straat gegeten. Het zag er allemaal kraaknet en superproper uit, dus we zijn er maar eens voor gegaan. Heerlijk Thais eten hier, dus ons buikje zat goed vol voor 130 bath (omgerekend € 3 voor ons 2)

Surprised

Trouwens, de Indiërs zorgen er hier ook voor de prijzen enorm naar boven worden gedreven. Na onze reizen weten we hier ongeveer de prijzen wel van zaken die je op restaurant eet of die je in de winkeltjes koopt. De winkeltjes en restaurants van de Indiërs vragen gemiddeld het 3-dubbele. Wij hopen alvast dat ze hier niet alles gaan overnemen, want het zou enorm erg zijn voor de Thai.

Voor de rest zijn we hier in Krabi nog een 4-Island tour gaan doen. Na het wondermooie Ko Phi Phi vonden we dit nu niet echt wauw. (Ja we zijn verwend

Undecided

Vanuit Krabi gaan we door naar Ko Samui, dus dit kunnen jullie binnenkort weer lezen.

vokke

Hoy de manne,

Dat nieuw hotel op Ko Samui is ook weer de moeite . Knap . Als het zover is om naar huis te komen,controleer dan goed Uw bagage om te zien dat er geen beestjes inzitten of jullie worden nog aangehouden voor smokkel van exotische dieren. Moet wel tof zijn als je smorgends wakker word en een aap is je ontbijt aan het maken. Tof.

Laat het niet aan jullie hart komen manne en geniet ervan. Amuus jullie .

PS; Kenny laat die Indiers gerust hé.

bro Danny

Ellen wordt alle dagen wakker met een aap naast haar , ook hier in Belgie.