ellenkenny.reismee.nl

Koh Samui: romantische stranden, cabaretshows en gebroken benen

Tijdens onze eerste dag in Koh Samui zijn we een wandeling in de omgeving gaan maken en kwamen we uiteindelijk uit op het strand. De zee was hier veel mooier dan we hadden verwacht. Op het strand zelf heerste er een drukte, maar tegelijkertijd was het er toch stil.

We zagen dat men hier op het strand een ceremonie voorbereidde voor een koppel dat daar ging trouwen. Het zag er allemaal wel best romantisch uit en echt zoals in de film.
Toen we er een tijdje later terug passeerden, stond de bruidegom al te wachten en kwam de bruid eraan. Hoe romantisch...

Laughing
En 's avonds staan er allemaal tafeltjes op het strand met kei gezellige verlichting, dus romantisch is het hier wel.

Voor de rest hebben we een paar keer op een lokaal marktje nog kei lekker gegeten: Thai Food, Pizza en zelfs een patat op de barbecue => Ellen helemaal in de wolken omdat ze voor de 1ste keer een patat heeft kunnen eten. Ter info: sommige kraampjes zijn gewoon een brommer met aan de zijkanten grote plateau's waar de klanten dan hun maaltijd kunnen eten. Als ze gedaan hebben met werken, wordt alles rond de brommer dichtgedaan en rijden ze door. Best grappig om te zien.

Kenny was hier in Koh Samui jarig, dus zijn verjaardag moest natuurlijk goed gevierd worden. We zijn zoals jullie waarschijnlijk al eerder zagen, gaan skyriden. Hierbij gingen we per kabel van boomtop tot boomtop. Soms was het wel hoog (25mtr), maar het was een fantastische ervaring.

Omdat we nu alles willen doen wat we vorige keer niet in Thailand hebben gedaan (strandvakantie, cabaretshow,...), zijn we 's avonds nog naar een cabaretshow gegaan. De Thaise cabaretshows zijn enorm gekend en hier moesten we dan toch ook eens naartoe, want dit waren we vorige keer vergeten te doen...
Het was echt een superavond geworden en Ellen had stiekem aan een travestiet gemeld dat het Kenny zijn verjaardag was, met als gevolg dus dat Kenny mee het podium op mocht

Wink
. Het was dus lachen...We hebben ons dus enorm geamuseerd hier en het was echt wel is de moeite waard om te zien. (Hoewel sommige travestieten er van dichtbij best schrikwekkend uitzien)
Surprised

Ahja, voor de rest lopen er hier kei veel mensen rond met een gebroken been of een gebroken arm. Blijkbaar is het hier niet zo veilig om een brommertje te huren (dit is ook de reden waarom we er hier geen huren), dus een gebroken ledemaat wordt hier de 'tattoo' van Koh Samui genoemd!

Ons volgende eiland: Koh Phangan !!

Ps: doordat we te weinig fotoruimte op de blog hebben, dien je vanaf nu de link die wordt gegeven bij 'foto's' te kopiëren, zodat je de foto's op een externe site kan zien.