ellenkenny.reismee.nl

Koh Phangan: een paradijselijk eiland!

Hoi beste bloggers,

hier zijn we weer met een nieuw verhaal. Momenteel zitten we op de luchthaven om terug naar Kuala Lumpur te vliegen, omdat we morgen van hieruit naar Borneo vertrekken. Hier is de wifi verbinding eindelijk eens goed, want in heel Thailand hebben we er problemen mee gehad.

Maar eerst wat over Koh Phangan:

Vanuit Koh Samui hadden we de Seatran ferry geboekt naar dit eiland. We verschoten wel van deze ferry omdat dit een uiterst comfortabele ferry was. En onze bagage werd voor 1 keer niet op het dek gegooid, maar werd netjes binnen mooi op elkaar gestapeld. Ze beginnen het hier dus te leren hoe het moet

Tongue out

We hadden dit eiland in ons reisschema opgenomen omdat hier 1 van de grootste strandfeesten ter wereld worden gehouden: de Full Moon Party.

Er was op de website hiervan te vinden dat de Full Moon Party op 7 maart zou plaatsvinden. Dus hebben we ons reisplan rond deze datum opgesteld, zodat we dan hier konden zijn en een hele puzzel zodat alles wat zou kloppen met onze vluchten enzo.

Uiteindelijk komen we hieraan en nu blijkt dat ze de datum eventjes verzet hebben: het is op 7 maart de verjaardag van Buddha, waardoor er geen feestjes mogen gegeven worden. En de Full Moon Party is nu een dag later, waardoor we dus op het vliegtug zullen zitten als alles daar begint

Undecided
. We vonden dit wel jammer natuurlijk, maar het eiland zelf heeft alles hier meer dan goed gemaakt.

We werden zelfs de 1ste ochtend gewekt door een grote gekko, die tussen het plafond en het dak van onze bungalow zat. Het grappige is dat deze beestjes dan ook echt GEK-KO roepen

Laughing

Koh Phangan is namelijk echt een super mooi eiland met heel mooie stranden. Ons hotel(Long Bay Resort) lag aan het mooiste strand van het hele eiland (Haad Yao Beach), waardoor deze laatste dagen in Thailand niet meer stuk konden!

Jullie zullen wel merken aan de foto's waarom we hier zo van hebben genoten! (Ook hier bij de foto's weer de link kopiëren)

Onze volgende post zal terug vanuit Maleisië komen. Morgen is het weer om 04u opstaan om de vlucht te hebben van Kuala Lumpur naar Kuching in Borneo. Van hieruit gaan we onmiddellijk door naar Bako National Park en zitten we in de jungle.

Jullie horen dus over enkele dagen terug iets van ons!