ellenkenny.reismee.nl

Naar Borneo!

Vanuit Koh Phangan vertrokken we terug met de ferry naar Koh Samui omdat onze vlucht van hieruit naar Kuala Lumpur vertrok. Dit was met een propellervliegtuig en de luchthaven deed ons denken aan een amusementpark.

Het was een 'openlucht-luchthaven', waardoor je op banken in het zonnetje onder de palmbomen kon wachten en de boardinggate was aangelegd met een tuin. Toen we gingen boarden, werden we via grappige treintjes vervoerd naar het vliegtuig, dus dit maakte ons gevoel van amusementspark nog groter

Laughing

Na 2 uur kwamen we aan op de luchthaven van Subang in Kuala Lumpur. Het vliegtuigpersoneel riep af dat het buiten 28° en bewolkt was, maar toen we uit het vliegtuig stapten was dit toch maar wat frisjes als je uit het hete Thailand komt

Cool

We sliepen opnieuw in hetzelfde transithotel dan vorige keer, omdat dit vlakbij KL Sentral, het busstation ligt. De volgende ochtend moesten we namelijk weer om 02u45 opstaan om met de bus naar de luchthaven te gaan om zo door te vliegen naar Borneo.
De volgende ochtend zaten we dus met slaapoogjes op de bus. We beginnen deze luchthaven hier al wel goed te kennen ondertussen

Wink

Toen we in de stad Kuching (in Borneo) aankwamen, waren we dus van plan om rechtstreeks door te gaan naar Bako National Park, een gebied waar je in de jungle kan rondlopen en allerlei dieren zou zien. Maar omdat we hier niet met onze koffers wilden aankomen, zijn we eerst naar ons hotel gegaan waar we de nacht hierna zouden verblijven. Hier konden we onze koffers een nachtje laten staan, dus hierna vertrokken we met de lokale bus naar Bako National Park.

En hier was het weer grappig, omdat we bijna als enige blanken op de bus zaten, dus we hadden weer veel bekijks. Toen we er bijna waren, passeerden we een school die net uit was, waardoor we met een hele hoop jongeren op de bus zaten. Toch ook eens interessant om het lokale leven hier te zien.

Toen we in 'Bako dorp' aankwamen, moesten we nog wachten op een bootje, die ons naar het Nationaal park kon voeren. Vanop het bootje konden we al kennismaken met het alledaagse leven van de dieren hier: we passeerden een aap die rustig aan het zwemmen was. Uiteindelijk stopte het bootje toen het strand in zicht was. We hadden al een vermoeden dat we weer in het midden van de zee konden uitstappen en dit bleek zo te zijn

Surprised
. Al een geluk dat we dus onze koffers waren gaan afzetten, want ze hadden ons er hier goed mee uitgelachen.

Uiteindelijk bleek het water redelijk laag te staan, dus we kwamen met onze blote voeten op het domein aan. We waren dus klaar voor ons avontuur hier!